söndag 7 augusti 2016

Pompom

Jag tittade runt lite på Ravelry härom veckan och fick se ett mönster, Thessaly, en rosa fin lite kortare kofta. Mönstret finns i stickmagasinet Pompom Autumn Colour 2016, så då kände jag mig "tvungen" att lägga in en liten beställning. Och i fredags dök magasinet upp. Det innehåller förutom 11 mönster en specialare om att färga garn med lite tips o trix. Det är den här koftan jag föll för:


Jag kan rekommendera ett besök på pompommag.com, klicka HÄR.

Måste också säga att engelsmännen kan det där med brev och post. I det bruna kuvertet var magasinet inslaget i vinrött silkespapper med ett hjärta på - gulligt, det blev personligt på nåt vis. Jag kommer ihåg på den tiden (70-talet) när jag hade en handfull brevvänner, bl.a. Sally-Anne från England, hon smyckade alltid ut breven fint! Undrar förresten om man har brevvänner nu för tiden, känns gammalmodigt...

♥~❀~♥~❀~♥

Inga kommentarer: