söndag 28 februari 2016

På gång

Den här koftan stickar jag på nu, en riktigt varm sak i Sandnes garn Alfa. Nu när solen skiner sedan flera dagar tillbaka (vilket är fantastiskt välkommet) så börjar stickningen kännas lite lätt "off season". Fasen vet om den inte får bli liggande till hösten, så jag kan börja med nåt mer vår/somrigt i stället. Nu har jag dessutom varit sjuk i en veckas tid, legat i sängen med hosta o feber. Det har mao varit stiljte på samtliga fronter.
 
Mönster från en Allers-tidning
 
Och då har jag stött på en för mig ny garntillverkare - Shaluna - med många trevliga modeller i sina magasin, som jag blivit sugen på. Följ länken och låt dig inspireras en stund.
 
Shaluna är ett schweiziskt företag med egen garntillverkning och med en tilltalande inriktning: miljövänlig tillverkning av garn i rena naturmaterial.  Är det någon som har erfarnehet av Schalunas garner o mönster?
 

 


1 kommentar:

nattugglan sa...

vilken fin kofta.. jag håller ju oxå på med en tröja, men nu har jag vilat från den en stund..har vart så mycket annat just nu..men jag skall väl börja ta i den igen så kanske nångång blir den klar.