söndag 28 oktober 2012

Virkat sadelskydd - mönster

Ja då har man virkat sig ett alldeles eget sadelskydd. Skönt att ha nu när det börjat bli kallt. Förra gången virkade jag ju två stycken, ett till min far Ivar och ett till hans sambo Vera.

Nu kom jag på att jag kunde ju ha köpt lite reflexgarn o virkat in i blomman där bak.....det hade inte varit dumt, är ju mörkt både till o från jobbet nuförtiden.

Mönstret till sadelskyddet hittade jag hos Min Myshörna.


Nu är det hög tid att börja tänka på småfåglarna. Vi har hängt ut lite talgbollar, nötter och solrosfrön till de små fjäderbeklädda liven. Hoppas det smakar bra!!

Två pilfinkar

5 kommentarer:

Mmatilda sa...

Iden med reflexgarn var ju väldigt bra, jag visste inte att det fanns sånt!

Jag har också hängt ut fågelmat precis idag, men väntar fortfarande på att fåglarna ska hitta hit...

Hamrånge slöjdare sa...

Tjusigt sadelskydd.
Jag har också fyllt på fågelmat i dag, dom har ätit ur en stor laddning allaredan.

StickFia sa...

Så fint, jag vill också värma rumpan!

Christel Wijk sa...

Vilket fint sadelskydd, ett sånt måste jag också göra. /Christel

Mia stickar sa...

Fint sadelskydd! Kan behövas nu här var det -10 imorse! Jag visste inte heller att det fanns reflexgarn!